10 Mart 2011 Perşembe

'Dans ederek kendimi tamamlıyorum'

Geçirdiği kaza sonrası tekerlekli sandalyeye mahkûm kalan balet Memet Sefa Öztürk, 5 yıl aradan sonra sahnedeydi...

İstanbul’da 2006’da geçirdiği trafik kazası sonrası tekerlekli sandalyeye mahkûm olan balet Memet Sefa Öztürk, 5 yıl aradan sonra Mersin Devlet ve Opera Balesi’nde prömiyeri yapılan “İlişkiler” adlı eserde rol aldı. Öztürk, “2006’da her şey yarım kaldı. Ben hâlâ o yarımı dans ederek tamamlamaya çalışıyorum” diyor.

Memet Sefa Öztürk (31), 14 yaşındayken, İzmit’te ailesiyle yaşadığı sırada izlediği bir eser sonrası dans etmeye karar vermiş... Ailesini ikna ederek özel bir merkezde dans eğitimi almaya başlamış. Bu tutku da onu baleyle tanıştırmış...

Öztürk, “Balet olmaya karar verdiğimde eğitimimle ilgili sıkıntı ortaya çıktı. Meslek lisesi torna tesviye bölümünden mezundum. İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın yetenek sınavlarına girdim” diyor o günleri anlatırken... Sınava girdiği dönemde 1999 Kocaeli depremini yaşadıklarını ve oturdukları binayı ağır hasarlı olarak terk ettiklerini belirten Öztürk, “Hayatla mücadelem o dönemde başladı. Ben İstanbul’a gidince ailem uzunca bir süre karavanda yaşadı” diyor.

Kazandığı klasik bale bölümüne girdiğinde seviyesinin yetersiz olduğunu gördüğünü Öztürk, şöyle devam ediyor:

'BU ADAMDAN BALET OLMAZ'
“Konservatuvara girmek için 19 geç bir yaştı. ‘Seviyen üniversite için yeterli değil’ denilince konservatuvar bünyesinde liseyi yeniden okudum. Ardından üniversite bölümüne geçiş yaptım ve 4 yılda başarıyla bitirdim. Geç kalmışlığı kapatabilmek için herkes 3 saat çalışıyorsa, ben 9 saat çalışıyordum. ‘Bu adamdan balet olmaz’ dediler ama 5 yıl sonra 2004’de bunu söyleyenler beni alkışlıyorlardı. Bu benim için en büyük hazdı. Üniversite ikinci sınıfta iken 24 yaşında devlet opera balesine kabul edildim.”

Ancak genç baletin yaşamı 2006’da, mezuniyet gecesinde geçirdiği talihsiz motosiklet kazası sonrası tamamen değişmiş... Yaşamını tekerlekli sandalyeyle sürdürmek zorunda kalan Öztürk, uzun süren tedavi sürecinin ardından yeniden dans etmek için mücadeleye başlamış. İzmit Şehir Tiyatroları’nda oyunculuk yapmış. Dünya Dans Günü’nde kendi yaptığı bir koreografiyle sahne almış, farklı projelerde görevler üstlenmiş.

'MÜCADELE ŞİMDİ BAŞLADI'
Memet Sefa Öztürk, “2006’de her şey yarım kaldı. Ben hâlâ o yarımı dans ederek tamamlamaya çalışıyorum. Şu anda bale yapmıyorum. Çünkü bale tüm bedenle yapılan bir sanat. Ama dans ediyorum. Dans etmek bedensel bir anlatımsa eğer, vücudumun çalışan bölümüyle buna devam ediyorum” diyor.

Öztürk, mücadelesinin sonunda Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü Rengim Gökmen, Mehmet Balkan ve Haldun Dormen’in hassasiyeti üzerine İstanbul Devlet Opera ve Balesi’ne bağlı Beyhan Murpy’nin kurduğu İstanbul Modern Dans Topluluğu’nda sözleşmeli personel olarak çalışmaya başlamış. Sevdiği işi yaptığı için mutlu: “İlerleyen süreçte kadro gelir diye ümit ediyorum. Fakat mücadele aslında bu anlamda da yeni başladı. Asıl hareket zamanı şimdi. Genç arkadaşlarıma daha verebileceğim bir sürü şey var.”

'BAŞARDIKÇA BAŞARMAK İSTİYORUM'
Başarı üzerine kurulu bir hayat yaşadığını anlatan Öztürk, “Başarılı olursan istediğin şeyler sana zaten geliyor. Tek hayalim başarılı olmak. Başardıkça başarmak istiyorum. Çünkü bir şeyi başarıp da onu yıllarca konuşamazsın. Mutlu olursun biter. Onun için yeni başarılara koşmak lazım” diyor.

Yıllardır şiir yazdığını da vurgulayan Öztürk, “Bu şiirleri kitap haline getirmeyi çok istedim. Ama basacak yayın evi bulamadım. Umarım bir gün bunu da başarırım” diye konuşuyor.

AA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder